|
Open Inloop Teken- en Schilderlessen: Portret, Figuur, Model, Traditioneel, Experimenteel op de Weesperzijde nr. 4, 1091 EA Amsterdam
Inloggen Cursisten
              Nieuw werk van cursisten die mee doen aan de open inloop lessen.                      
Home/ Agenda | Eigen werk | Cursussen/ werk cursistenOpen Inloop Modeltekenen en -schilderen | Nieuw werk deelnemers | Peter Eurlings | Links & Contact | Nieuwsbrief | Sitemap | Bedrijfsworkshop | Nederlandse versie Deutsche Version Deutsche Version

Pagina 1 van 8

1...2...3...3a...4...5...6...7...8...9...10

Nieuw werk deelnemers (ander werk wordt nog toegevoegd)/
New work of participants (other work will follow)

Werk deelnemers wordt regelmatig bijgewerkt. / Work of participants will be regularly updated.
Experimenteel: Kleurenpalet en motief na Matthias Weischer, Gouache op papier. Experimenteel: Schilderen na titel 'Apen Vangen'. Kleurenpalet na Pablo Picasso. Traditioneel (tekenen), kopje in modele (licht en schaduw), houtskool

Traditionele tekenles/ tekencursus, eerste oefening in proportie en licht-schaduw. Houtskool op grijs papier. Stilleven met kopjes.

Traditionele tekenles/ tekencursus. Eerste oefening in licht en schaduw en verhoudingen. Houtskool op grijs papier.

Afbeelding vergrotenDatum: 7-10-2009
Experimenteel (schilderen)
Kleurenpalet en motief naar Matthias Weischer, Gouache op papier.

Afbeelding vergrotenDatum: 7-10-2009
Experimenteel (schilderen)
Motief na titel: 'Apen vangen', kleurenpalet na Pablo Picasso, Acryl op papier.

Afbeelding vergrotenDatum: 7-10-2009
Traditioneel (tekenen)
Oefening in licht en schaduw (modèle), kopje in houtskool.

Afbeelding vergrotenDatum: 7-10-2009
Traditioneel tekenen
Oefening in licht en schaduw (modèle), kopje in houtskool.
Afbeelding vergrotenDatum: 7-10-2009
Traditioneel tekenen
Oefening in licht en schaduw (modèle), kopje in houtskool.
Korte warming-up oefeningen in houtskool. Hand-oog coordinatie vooraf aan de langere studie. Modeltekenles, Modele (licht en donker) Experimenteel: half figuur in blauw en oker, acrylverf. Torso modeltekenen in houtskool, modele (licht en schaduw studie) Hele figuur, modeltekenen (modeltekencursus), houtskool studie op papier, modele (licht en donker)

Afbeelding vergrotenDatum: 9-10-2009
Modeltekenen
Kort warming-up oefeningen vooraf aan de lange studie. Hand-oog coördinatie oefeningen in houtskool.

Afbeelding vergrotenDatum: 9-10-2009
Modeltekenen (schilderen)
Torso in houtskool op papier.
Modèle (lichtlogica: licht en schaduw)

Afbeelding vergrotenDatum: 9-10-2009
Experimenteel Modelschilderen
Half figuur in blauw & oker
Acrylverf

Afbeelding vergrotenDatum: 9-10-2009
Modeltekenen
Torso in houtskool op papier
Modèle (lichtlogica: licht en schaduw)

Afbeelding vergrotenDatum: 9-10-2009
Modeltekenen
Hele figuur in houtskool op papier
Modèle (lichtlogica: licht en schaduw)

Modeltekencursus; hele figuur in houtskool op papier;  licht-donker contrasten en overgangen; ruimte en sfeer rondom model. Driekwart figuur, houtskool op papier, licht-donker studie (modeltekenen) Eerste basisoefeningen in houtskool op papier: versimpeling van complexe vormen in geometrische basisvormen; Eerste licht-donker studies. Basisoefening in houtskool op papier. Basis geometrische vorm modelleren in licht en donker Stilleven: Traditionele oefening in licht donker als voorbereidende oefeningen op het schilderen. Licht donker studie met overgangen.

Afbeelding vergrotenDatum: 9-10-2009
Modeltekenen
Hele figuur in ruimte
Houtskool op papier
Licht-donker (chiaroscuro)

Afbeelding vergrotenDatum: 9-10-2009
Modeltekenen
Driekwart figuur
Houtskool op papier
Licht-donker studie

Afbeelding vergrotenDatum: 12-10 & 14-10-2009
Basisoefeningen in houtskool op papier. Complexe vormen opbouwen op geometrische basisvormen.

Afbeelding vergrotenDatum: 12-10-2009
Basisoefening in houtskool
Geometrische basisvorm uitvoeren in licht en donker.

Afbeelding vergrotenDatum: 12-10-2009
Traditioneel tekenen & schilderen
Modèle (lichtlogica: licht en schaduw)
Voorbereidende oefeningen voor het schilderen in olieverf of acryl

Experimenteel: 'schilderen uit den geest'; uitwerken compositieschets in acrylverf; kleurcontrasten, ruimte/diepte; Frans dorp; model- en portrettekencursus, 14-10-2009, houtskool op grijs papier model- en portrettekencursus, 14-10-2009, houtskool op grijs papier model- en portrettekencursus, 14-10-2009, houtskool op grijs papier model- en portrettekencursus, 14-10-2009, houtskool op grijs papier

Afbeelding vergrotenDatum: 12-10-2009
Experimenteel: 'schilderen uit den geest'
uitwerken compositieschets in acrylverf;
kleurcontrasten, ruimte/diepte; Frans dorp;

Afbeelding vergrotenDatum: 14-10-2009
Les: Portrettekenen
Materiaal: Houtskool

Afbeelding vergrotenDatum: 14-10-2009
Les: Portrettekenen
Materiaal: Houtskool

Afbeelding vergrotenDatum: 14-10-2009
Les: Portrettekenen
Materiaal: Houtskool

Afbeelding vergrotenDatum: 14-10-2009
Les: Portrettekenen
Materiaal: Houtskool

model- en portrettekencursus, 14-10-2009, olieverf op geprepareerd papier Portrettekencursus, houtskool op grijs papier. model- en portrettekencursus, 14-10-2009, houtskool op grijs papier model- en portrettekencursus, 14-10-2009, houtskool op grijs papier model- en portrettekencursus, 14-10-2009, houtskool op grijs papier

Afbeelding vergrotenDatum: 14-10-2009
Les: Portretschilderen
Materiaal: Olieverf

Afbeelding vergrotenDatum: 14-10-2009
Les: Portrettekenen
Materiaal: Houtskool

Afbeelding vergrotenDatum: 14-10-2009
Les: Portrettekenen
Materiaal: Houtskool

Afbeelding vergrotenDatum: 14-10-2009
Les: Portrettekenen
Materiaal: Houtskool

Afbeelding vergrotenDatum: 14-10-2009
Les: Portrettekenen
Materiaal: Houtskool

Licht donker studie van een gipsen hoofd in houtskool op grijs papier 16-10-2009 Gipsen hoofd in houtskool op grijs papier. Traditionele tekenles/ tekencursus. model- en portrettekencursus, 14-10-2009, olieverf op geprepareerd papier

Afbeelding vergrotenDatum: 16-10-2009
Les: Gipsen hoofd tekenen
Materiaal: Houtskool

Afbeelding vergrotenDatum: 16-10-2009
Les: Gipsen hoofd tekenen
Materiaal: Houtskool

Datum: 23-10-2009
Portretstudie in houtskool, aandacht voor licht-donker en overgangen, gezichtskenmerken.
(under construction/ wordt aan gewerkt vanaf dit plaatje --->)

Datum: 23-10-2009
Eerste opzet voor het vinden van de balans tussen licht, donker abstractie van het gezicht en de gezichtskenmerken.

Datum: 23-10-2009
Portretstudie in houtskooll

Datum: 23-10-2009
Portretstudie in houtskool.

Datum: 23-10-2009
Portrettekenen/ studie in houtskool.

Datum: 23-10-2009
Verkorting van een liggende stand. Studie in houtskool.

Datum: 23-10-2009
Verkorting van het menselijk lichaam. Tekenstudie in houtskool.

Datum: 23-10-2009
Verkorting van het menselijk lichaam. Tekenstudie naar model/ modeltekenen. Uitgeknipt met photoshop om de lichaamsvorm te isoleren.

Datum: 23-10-2009
Verkorting van het lichaam. Studie liggend model in houtskool.

Datum: 23-10-2009
Frontaalaanzicht van een liggend model bijna op ooghoogte. Verkortingsstudie in houtskool.

Datum: 23-10-2009
Frontaalaanzicht naar model in houtskoolstudie.

Datum: 23-10-2009
Houtskoolstudie van een liggend model in verkorting.

Datum: 24-10-2009
Project grootmoeder. Acryl op canvasdoek in 3 kleuren.

Datum: 24-10-2009
Experimentent in acrylverf voor het grootmoederproject van deelnemer aan de lessen. 'Dripping red and blue'.
Datum: 24-10-2009
Eerste houtskooloefening naar gipsen kop als voorbereiding voor het schilderen met olieverf. Zachte overgangen.
Datum: 24-10-2009
Eerste opzet van een houtskooltekening naar gipsen kop. Zoeken naar abstractie en balans tussen licht- en donker.
Datum: 24-10-2009
Houtskooltekening van een gipsenkop 'en profiel' met alle informatie getekend in de lichte partij.
 
26-10-2009, eerste oefening in houtskool naar gipsen hoofd.        
26-10-2009
Eerste oefening in houtskool naar gipsen hoofd.
       
Datum: 28-10-2009
Olieverfstudie naar portret. Portretschilderen in oliever. Gelimiteerd pallet van aardekleuren.
Datum: 28-10-2009
Olieverfstudie van een zelfportret in de spiegel. Zoeken naar de abstracte vormentaal tussen licht en donker.

Datum: 28-10-2009. Studie in olieverf schilderen van gipsen kop en schedel met aandacht voor de licht- en donker, reflectie, kwasstreek en werken met olieverf.
Datum: 4-11-2009
Een eerste studie in aardekleuren die ook vaak gebruikt worden als palet voor de huidtinten. Rode en gele ui als voorbereiding voor het portretschilderen.
Datum: 4-11-2009
Olieverfportret naar model. Duidelijke penseelstren.
28-10-2009, olieverfstudie naar gipsen kop in omber en wit. Olieverf op olieverfpapier. 28-10-2009, olieverfstudie naar gipsen kop in omber en wit. Zachte overgangen tussen licht en donker als aandachtspunt. Studie in 1 sessie. 28-10-2009, eerste oefening in houtskool als voorbereiding voor het schilderen. Houtskool op papier, schedel. 28-10-2009, eerste oefening in olieverf. Studie naar gipsen kop in omber en wit. Olieverf op olieverfpapier.  
28-10-2009, olieverfstudie naar gipsen kop in omber en wit. Olieverf op olieverfpapier. 28-10-2009, olieverfstudie naar gipsen kop in omber en wit. Zachte overgangen tussen licht en donker als aandachtspunt. Studie in 1 sessie. 28-10-2009, eerste oefening in houtskool als voorbereiding voor het schilderen. Houtskool op papier, schedel. 28-10-2009, eerste oefening in olieverf. Studie naar gipsen kop in omber en wit. Olieverf op olieverfpapier.  
28-10-2009, eerste olieverfstudie in gelimiteerd palet: gele oker, wit en zwart/ omber en een tikkeltje rode aarde. Olieverfportret naar model in 1 sessie. 28-10-2009, olieverfstudie naar model in aardekleuren naar model in 1 sessie. 28-10-2009, eerste olieverfstudie in gelimiteerd aardekleuren palet: gele oker, wit en omber en een tikkeltje rode aarde. Olieverfportret naar model in 1 sessie. 28-10-2009, olieverfstudie naar model/portret in aardekleuren in 1 sessie. Olieverf op papier. 28-10-2009, eerste olieverfstudie in gelimiteerd palet. Aandachtspunt vooral de abstractie en balans tussen licht en donker. Olieverfstudie naar model in 1 sessie.
28-10-2009, eerste olieverfstudie in gelimiteerd palet: gele oker, wit en zwart/ omber en een tikkeltje rode aarde. Olieverfportret naar model in 1 sessie. 28-10-2009, olieverfstudie naar model in aardekleuren naar model in 1 sessie. 28-10-2009, eerste olieverfstudie in gelimiteerd aardekleuren palet: gele oker, wit en omber en een tikkeltje rode aarde. Olieverfportret naar model in 1 sessie. 28-10-2009, olieverfstudie naar model/portret in aardekleuren in 1 sessie. Olieverf op papier. 28-10-2009, eerste olieverfstudie in gelimiteerd palet. Aandachtspunt vooral de abstractie en balans tussen licht en donker. Olieverfstudie naar model in 1 sessie.
4-11-2009, Portret van Dirk in olieverf op papier in gelimiteerd palet: oker, engels rood, wit, zwart. Olieverf studie in 1 sessie. 4-11-2009, Portret van model Dirk in olieverf op olieverfpapier in gelimiteerd aardekleuren palet: gele oker, rode aarde, wit en zwart. Olieverfstudie in 1 sessie. More to come   More to come
4-11-2009, Portret van Dirk in olieverf op papier in gelimiteerd palet: oker, engels rood, wit, zwart. Olieverf studie in 1 sessie. 4-11-2009, Portret van model Dirk in olieverf op olieverfpapier in gelimiteerd aardekleuren palet: gele oker, rode aarde, wit en zwart. Olieverfstudie in 1 sessie.      
Olieverfstudie in blauw, verdonkerd met de complementaire kleur. Thema: transparantie en brandpunt in slagschaduw. Studie in het mengen van blauwen met behulp van complementaire kleuren. Gedeelte van een stilleven, transparantie. Eerste studie in houtskool als voorbereiding op schildertechnieken in olie- of acrylverf. Thema: transparantie en brandpunt in slagschaduw, grijswaarden. Houtskoolstudie van een transparante fles met slagschaduw en brandpunt. Thema: transparantie in grijswaarden. Eerste studie in houtskool van stilleven met fles en water. Thema: transparantie en brandpunt bij 'solide' glas in slagschaduw.

Datum: 9-11-2009
Olieverfstudie in blauw.
Thema: transparantie en blauwen mengen met behulp van complementairen

Datum: 9-11-2009
Studie van een uitsnede uit het stilleven in acrylverf. Thema: transparantie en blauwen mengen m.b.v complementairen.
Datum: 9-11-2009
Eerste houtskoolstudie als voorbereidende oefening op het schilderen. Thema: transparantie met brandpunt in de slagschaduw.
Datum: 9-11-2009
Houtskoolstudie van fles met water en slagschaduw met brandpunt door het water. Door verticale arceertechnieken de bolling en verticaliteit van de fles benadrukt.
 
9-11-2009, Houtskoolstudie op grijs papier, thema transparantie.        
9-11-2009, Houtskoolstudie op grijs papier, thema transparantie.        
Wit krijt/ conte op zwart papier, studie van een portret naar model (giorgi rossi) in de tegenovergestelde methode: wit op zwart i.p.v. zwart op wit. Portret naar model, houtskool en wit krijt op wit papier. Studie van hoofd/ gezicht en handgebaar naar model (Giorgi Rossi) Portret naar model (Giorgi Rossi): houtskool op wit papier. Gezicht/ kop met handgebaar. Portret naar model (Giorgi Rossi): wit krijt op zwart papier, vervolgens correctie en uitwerking in zachte pastels. Gezicht/ kop met handgebaar. Portret in olieverf naar model: Giorgi Rossi. Olieverf op olieverfpapier.
11-11-2009, Portret naar model. (foto wordt nog vervangen).
Wit krijt/ conte op zwart papier, studie van een portret naar model (giorgi rossi) in de tegenovergestelde methode: wit op zwart i.p.v. zwart op wit.
11-11-2009, Portret naar model, houtskool en wit krijt op wit papier. Studie van hoofd/ gezicht en handgebaar naar model (Giorgi Rossi) 11-11-2009 Portret naar model (Giorgi Rossi): houtskool op wit papier. Gezicht/ kop met handgebaar. 11-11-2009, Portret naar model (Giorgi Rossi): wit krijt op zwart papier, vervolgens correctie en uitwerking in zachte pastels. Gezicht/ kop met handgebaar. 11-11-2009, Portret in olieverf naar model: Giorgi Rossi. Olieverf op olieverfpapier.
Portret naar model in zachte kleuren pastels. Portret met handgebaar. 1ste fase in witte krijt op zwart papier. 2de fase met rembrandt soft pastels. Portret naar model: Giorgi Rossi. Opgezet met wit krijt op zwart papier. In de tweede fase correcties en kleur aangebracht in soft pastels. Speciale gast: tekenaar Stephan Mäki. Pasteltekening van Giorgi Rossi Speciale gasttekenaar: Stephen Mäki. 'En profiel' tekening in zachte pastels.  
Datum: 9-11-2009
Houtskoolstudie van fles met water en brandpunt/ reflectie. Ongepigmenteerd glas heeft zelf geen kleur. Wat men ziet is de achtergrond min of meer vertekend door de dikte van het glas/ water.
11-11-2009, Portret naar model: Giorgi Rossi. Opgezet met wit krijt op zwart papier. In de tweede fase correcties en kleur aangebracht in soft pastels. 11-11-2009, Speciale gast: tekenaar Stephan Mäki. Pasteltekening van Giorgi Rossi. Portret en handgebaar. 11-11-2009, Speciale gast: tekenaar Stephen Mäki. 'En profiel' tekening in zachte pastels.  
Grand-(grand)-mother project of Helena, working in different methodes to get closer to the subject. Portraiture with gesture in acrylics. Tekenles in het Allard Pierson Museum. In het klassieke/ traditionele tekenonderwijs vormde het kopieeren en tekeningen van klassieke antieke beelden en gipskopieen een belangrijk onderdeel van de studie. Maar bovenal is het gewoon heel leuk om te doen. Tekening/ schets met wit krijt op zwart papier. Gipsen hoofd studie in het Allard Pierson Museum Amsterdam 11-11-2009, Schetsen in het Allard Pierson Museum. In de voetsporen van de klassieke opleiding, schetsen naar antieke beelden. 11-11-2009, tekenen in het Allard Pierson Museum. Wit krijt op zwart papier. Het tekenen van de lichte delen i.p.v. zwart op wit.
11-11-2009, (over) groot moeder project in acrylverf. Een portret in beweging/ houding. Over compositie en experimenteel kleurgebruik, harmonie, echo en abstractie. 11-11-2009, Tekenles in het Allard Pierson Museum. In het klassieke/ traditionele tekenonderwijs vormde het kopieeren en tekeningen van klassieke antieke beelden en gipskopieen een belangrijk onderdeel van de studie. Maar bovenal is het gewoon heel leuk om te doen. 11-11-2009, Tekening/ schets met wit krijt op zwart papier. Gipsen hoofd studie in het Allard Pierson Museum Amsterdam 11-11-2009, schets, houtskoolpotlood/ potlood op papier. Studie naar gipsen kop in het Allard Pierson Museum. In de voetsporen van de traditionele opleiding. 11-11-2009, tekening, wit krijt op zwart papier. Tekenen van de lichte delen i.p.v. zwart op wit papier. Naar gipsen beeld in het Allard Pierson Museum.
Korte studie van een torso in het Allard Pierson Museum in potlood op papier. Korte studie van een beeld/ kop in het Allard Pierson Museum in potlood op papier. Excercise in white chalk on black paper in the Allard Pierson Museum Amsterdam Olieverf meng oefeningen. Proberen de juiste kleur te mengen: locale kleur, grijswaarde en dofheid. Olieverf meng oefeningen. Proberen de juiste kleur te mengen: locale kleur, grijswaarde en dofheid.
11-11-2009, Korte studie van een torso in het Allard Pierson Museum in potlood op papier. 11-11-2009, Korte studie van een beeld/ kop in het Allard Pierson Museum in potlood op papier. 11-11-2009, Tekening/ schets met wit krijt op zwart papier in het Allard Pierson Museum. Doel: beter leren kijken, jezelf leren te sturen in de 'visuele modes'. Door andersom te werken (i.p.v. zwart op wit papier) stuur je jezelf meer in deze manier van kijken. 13-11-2009, Olieverf meng oefeningen. Proberen de juiste kleur te mengen: locale kleur, grijswaarde en dofheid. 13-11-2009, Olieverf meng oefeningen. Proberen de juiste kleur te mengen: locale kleur, grijswaarde en dofheid.
Docent Ruben Schwartz: Natuurlijk en experimenteel modeltekenen op donderdagavond Docent Ruben Schwartz: Natuurlijk en experimenteel modeltekenen op donderdagavond Docent Ruben Schwartz: Natuurlijk en experimenteel modeltekenen op donderdagavond Docent Ruben Schwartz: Natuurlijk en experimenteel modeltekenen op donderdagavond  
12-11-2009, Natuurlijk en experimenteel modeltekenen. docent: Ruben Schwartz. 12-11-2009, Natuurlijk en experimenteel modeltekenen. docent: Ruben Schwartz. 12-11-2009, Natuurlijk en experimenteel modeltekenen. docent: Ruben Schwartz. 12-11-2009, Natuurlijk en experimenteel modeltekenen. docent: Ruben Schwartz.  
Modeltekenen, korte warming-up oefeningen van 1 en 2 minuten. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen.
13-11-2009, Modeltekenen, korte warming-up oefeningen in los schetsen. Duur 1 en 2 minuten. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen.
13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen.  
13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen. Meerdere schetsen op een blad verdeeld. Gaat al richting model-compositie. 13-11-2009, Modeltekenen, studie van de staande stand, rugzijde contra-posto: standbeen en steunbeen.  
  16-11-2009, de cirkel in perspectief wordt een ellips. Er zijn maar weinig stillevens waar geen ellips in voorkomt. Weten hoe de ellips geconstrueerd kan worden kan een belangrijk hulpmiddel zijn. Oefening naar waarneming (schaarlamp) 16-11-2009, Kleurencirkel van Itten. M.b.v. de kleurencirkel van Itten kleurmengen: helderheid en verzadiging. 16-11-2009, kleurenmengoefening in olieverf op olieverfpapier naar een stilleven met rode theepot. 16-11-2009, kleurenmengoefening in olieverf op olieverfpapier naar stilleven met rode theepot en transparantie.
  16-11-2009, de cirkel in perspectief wordt een ellips. Er zijn maar weinig stillevens waar geen ellips in voorkomt. Weten hoe de ellips geconstrueerd kan worden kan een belangrijk hulpmiddel zijn. Oefening naar waarneming (schaarlamp). Potlood op papier. 16-11-2009, Kleurencirkel van Itten. M.b.v. de kleurencirkel van Itten kleurmengen: helderheid en verzadiging. 16-11-2009, kleurenmengoefening in olieverf op olieverfpapier naar een stilleven met rode theepot. 16-11-2009, kleurenmengoefening in olieverf op olieverfpapier naar stilleven met rode theepot en transparantie.
16-11-2009, Stilleven met rode theepot en transparantie. Olieverf op olieverfpapier.        
16-11-2009, Stilleven met rode theepot en transparantie. Olieverf op olieverfpapier.        
18-11-2009, kleurenmengoefening in olieverf, limoen met kleurobjecten.        
18-11-2009, kleurenmengoefening in olieverf, limoen met kleurobjecten. Er komt nog meer!      
  18-11-2009, Meten en passen bij het modeltekenen. Bedoeld als oefening in het meten van de hele figuur/ model en overbrengen op papier. 18-11-2009, Meten, passen en richtingen overbrengen op papier. Studie naar model. 18-11-2009, Meten en passen van zittende figuur. Studie naar model. Door de dichtbij positie van de tekenaar ontstaat er 'vertekening'. 18-11-2009, Meten en passen van zittende figuur. Achteruitstappen en vergelijken.
  18-11-2009, Meten en passen bij het modeltekenen. Bedoeld als oefening in het meten van de hele figuur/ model en overbrengen op papier. 18-11-2009, Meten, passen en richtingen overbrengen op papier. Studie naar model. 18-11-2009, Meten en passen van zittende figuur. Studie naar model. Door de dichtbij positie van de tekenaar ontstaat er de zogenaamde 'vertekening'. 18-11-2009, Meten en passen van zittende figuur. Achteruitstappen en vergelijken.
18-11-2009, Modeltekenen, meten, passen, proportie en opbouw. 18-11-2009, Maria door Stephan Mäki, kunstenaar die op het punt staat om door te breken :). Stephan is een kei in de korte stand met een stijl die strak en anatomisch gebeeldhouwd oogt. 18-11-2009, Mocht het onduidelijk zijn om welke pose het hier gaat dan de volgende omschrijving: Het model buigt door de knieen en de armen strekken naar voren. Hiervoor moet je inderdaad heel lenig zijn. Een vlotte tekening van Stephan Mäki. 18-11-2009, Als Stephan M18-11-2009, Mocht het onduidelijk zijn om welke pose het hier gaat dan de volgende omschrijving: Het model buigt door de knieen en de armen strekken nar voren. Hiervoor moet je inderdaad heel lenig zijn. Een vlotte tekening van Stephan Mäki niks om handen heeft dan tekent hij ook wel graag zijn medetekenaars. Wie heeft hij hier getekend? 18-11-2009, voor een beetje meten, vergelijken als oefening hoeft men niet bang te zijn.
18-11-2009, Modeltekenen, meten, passen, proportie en opbouw. 18-11-2009, Maria door Stephan Mäki, kunstenaar die op het punt staat om door te breken :). Stephan is een kei in de korte stand met een stijl die strak en anatomisch gebeeldhouwd oogt. 18-11-2009, Mocht het onduidelijk zijn om welke pose het hier gaat dan de volgende omschrijving: Het model buigt door de knieen en de armen strekken naar voren. Hiervoor moet je inderdaad heel lenig zijn. Een vlotte tekening van Stephan Mäki. 18-11-2009, Als Stephan niks om handen heeft dan tekent hij ook wel graag zijn medetekenaars. Wie heeft hij hier getekend? 18-11-2009, Een tekening die bol staat van het meten en passen verliest aan spontaniteit maar de kennis die men hierbij opdoet kan van belang zijn bij het tekenen zonder veel bij na te denken. Het spontane gebrabbel van een kind is ook geen aanleiding om geen taalvaardigheden bij te brengen.
Er volgen nog meer foto's.
18-11-2009, Zittende stand, modelstudie in olieverf op olieverfpapier. 18-11-2009, Zittende stand. Standpunt van de schilder is zeer dichtbij waardoor er vertekening optreedt. Olieverfstudie naar model op olieverfpapier.      
18-11-2009, Zittende stand, modelstudie in olieverf op olieverfpapier. 18-11-2009, Zittende stand. Standpunt van de schilder is zeer dichtbij waardoor er vertekening optreedt. Olieverfstudie naar model op olieverfpapier.      
19-11-2009, Gesture/ gebaar tekenen, cursus natuurlijk en experimenteel tekenen door Ruben Schwartz. 19-11-2009, Gesture/ gebaar tekenen, cursus natuurlijk en experimenteel tekenen door Ruben Schwartz. 19-11-2009, Gesture/ gebaar tekenen, cursus natuurlijk en experimenteel tekenen door Ruben Schwartz. 19-11-2009, Gesture/ gebaar tekenen, cursus natuurlijk en experimenteel tekenen door Ruben Schwartz.  
19-11-2009, Gesture/ gebaar tekenen, cursus natuurlijk en experimenteel tekenen door Ruben Schwartz. 19-11-2009, Gesture/ gebaar tekenen, cursus natuurlijk en experimenteel tekenen door Ruben Schwartz. 19-11-2009, Gesture/ gebaar tekenen, cursus natuurlijk en experimenteel tekenen door Ruben Schwartz. 19-11-2009, Gesture/ gebaar tekenen, cursus natuurlijk en experimenteel tekenen door Ruben Schwartz.  
20-11-2009, Kleurenmengoefening in olieverf, limoen en kleur in traditionele compositie. 20-11-2009, basisoefening in kleurmengen aan de hand van een stilleven met limoen en kleurstrookjes. Compositie geinspireerd op 17de eeuws stilleven. 20-11-2009, Kleurenoefening in olieverf, limoen en kleurstroken in traditionele compositie. Stilleven in 1 sessie geschilderd als studie. 20-11-2009, Kleurmengoefening in olieverf in 2 sessies. Limoen en andere objecten. Stilleven naar de waarneming. 20-11-2009, Oefening in acryl als voorbereiding/studie naar Karl Schmidt Rotluf (Brücke)
20-11-2009, Kleurenmengoefening in olieverf, limoen en kleur in traditionele compositie. In 1 sessie geschilderd als studie. 20-11-2009, basisoefening in kleurmengen aan de hand van een stilleven met limoen en kleurstrookjes. Compositie geinspireerd op 17de eeuws stilleven. In 1 sessie geschilderd als studie. 20-11-2009, Kleurenoefening in olieverf, limoen en kleurstroken in traditionele compositie. Stilleven in 1 sessie geschilderd als studie. 20-11-2009, Kleurmengoefening in olieverf in 2 sessies. Limoen en andere objecten. Stilleven naar de waarneming. 20-11-2009, Oefening in acryl als voorbereiding/studie naar Karl Schmidt Rotluf (Brücke)
20-11-2009, Portrettekenen, dubbel potret Thoth en Lila'Angelique, creëeren van verhaal en intimiteit gaat verder dan proportie en techniek 20-11-2009, Portrettekenen, zichtbaar de architectuur van het hoofd verkennen en weergeven in aansluitingen van vlakken. 20-11-2009, Detailopname van de getekende lijnen. Lijnenspel als bij smeedijzerwerk. 20-11-2009, Constructie en architectuur van het hoofd en haar onderdelen. 20-11-2009, Constructie en architectuur van het hoofd en haar onderdelen.
20-11-2009, Portrettekenen, dubbel potret Thoth en Lila'Angelique, creëeren van verhaal en intimiteit gaat verder dan proportie en techniek. 20-11-2009, Portrettekenen, zichtbaar de architectuur van het hoofd verkennen en weergeven in aansluitingen van vlakken. 20-11-2009, Detailopname van de getekende lijnen. Lijnenspel als bij smeedijzerwerk. 20-11-2009, Constructie en architectuur van het hoofd en haar onderdelen: oor en zijkant gezicht van achteren gezien. 20-11-2009, Constructie en architectuur van het hoofd en haar onderdelen: oog en neus in verkorting gezien (van onderen).
20-11-2009, Constructie en architectuur van het hoofd en haar onderdelen: neus. 20-11-2009, Constructie en architectuur van het hoofd en haar onderdelen: oog, neus, zijkant, licht van onderen. 20-11-2009, Constructie en architectuur van het hoofd en haar onderdelen: oog, neus, zijkant, licht van onderen: korte pose als warmingup en verkenning gezicht. 20-11-2009, Langere studie van dubbelportret. Materiaal: houtskoolpotlood. 20-11-2009, Dubbelportret, oefening in lijn, proportie maar vooral de intimiteit tussen 2 personen.
20-11-2009, Constructie en architectuur van het hoofd en haar onderdelen: neus. 20-11-2009, Constructie en architectuur van het hoofd en haar onderdelen: oog, neus, zijkant, licht van onderen. 20-11-2009, Constructie en architectuur van het hoofd en haar onderdelen: oog, neus, zijkant, licht van onderen: korte pose als warmingup en verkenning gezicht. 20-11-2009, Langere studie van dubbelportret. Materiaal: houtskoolpotlood. 20-11-2009, Dubbelportret, oefening in lijn, proportie maar vooral de intimiteit tussen 2 personen.
20-11-2009, Dubbelportret Thoth en Lila'Angelique, versmelting van identiteit (?). 20-11-2009, de waarneming kan ook als uitgangspunt dienen voor het eigen verhaal. Op welke manieren kun je verbondenheid tussen twee personen uitdrukken (detail) 20-11-2009, Dubbelportret Thoth en Lila'Angelique, versmelting (detail). 20-11-2009, Uitdrukking, gevoel en verhaal bij dubbelportret: Thoth en Lila'Angelique 20-11-2009, Uitdrukking, gevoel en verhaal bij dubbelportret: Thoth en Lila'Angelique, detail
20-11-2009, Dubbelportret Thoth en Lila'Angelique, versmelting van identiteit (?). 20-11-2009, de waarneming kan ook als uitgangspunt dienen voor het eigen verhaal. Op welke manieren kun je verbondenheid tussen twee personen uitdrukken (detail) 20-11-2009, Dubbelportret Thoth en Lila'Angelique, versmelting (detail). 20-11-2009, Uitdrukking, gevoel en verhaal bij dubbelportret: Thoth en Lila'Angelique 20-11-2009, Uitdrukking, gevoel en verhaal bij dubbelportret: Thoth en Lila'Angelique (detail)
20-11-2009, Dubbelportret en symboliek performance verwerkt in een. 20-11-2009, Gevoeligheid uitgedrukt in lijn hantering. Hoe kun je gevoel uitdrukken? 20-11-2009, Detailopname van uitdrukking in lijn. Dubbelportret in houtskoolpotlood.    
20-11-2009, Dubbelportret en symboliek performance verwerkt in een. 20-11-2009, Gevoeligheid uitgedrukt in lijn hantering. Hoe kun je gevoel uitdrukken? 20-11-2009, Detailopname van uitdrukking in lijn. Dubbelportret in houtskoolpotlood. Er komt nog meer!  
23-11-2009, korte studie in houtskoolpotlood. Achterzijde Thoth (model). 23-11-2009, korte studie in houtskoolpotlood. Aandacht voor anatomie/ architectuur.      
23-11-2009, korte studie in houtskoolpotlood. Achterzijde Thoth (model). 23-11-2009, korte studie in houtskoolpotlood. Aandacht voor anatomie/ architectuur.      

Pagina 1 van 7

1...2...3...3a...4...5...6...7...8...9...10

 

 

 

Home/ agenda | Eigen werk | Cursussen/ werk cursisten | Peter Eurlings | Links, Contact & Nieuwsbrief | Sitemap | Bedrijfsworkshops | English version of petereurlings.nl